Tieteentekijöiden kannanotto opiskelijoiden mielenilmauksiin

Jaamme huolen opiskelijoiden pärjäämisestä ja ilmaisemme tukemme opiskelijoihin kohdistuvia leikkauksia protestoiville.

Opiskelu on aikaa, jonka pitäisi olla täynnä oppimisen iloa ja kasvua akateemisen yhteisön jäseneksi. Opiskelijoiden toimeentuloon kohdistuvat leikkaukset lisäävät taloudellista painetta, mikä heijastuu opintojen etenemiseen ja hyvinvointiin. Tiedämme, että taloudelliset huolenaiheet ja epävarmuus eivät aina edistä opiskelun sujuvuutta ja opiskelijoiden hyvinvoinnin haasteet vaikuttavat koko akateemiseen yhteisöön. Tässä tilanteessa opiskelijoiden tukiin kohdistuvat leikkaukset vaikuttavat kohtuuttomilta.

Ymmärrämme mieltä osoittavia opiskelijoita, ja jaamme huolen opiskelijoiden tulevaisuudesta ja mahdollisuudesta menestyä opinnoissaan. Toivomme, että maamme hallitus tarkastelisi opiskelijoiden tilannetta kokonaisvaltaisesti ja ottaisi huomioon, kuinka tärkeää on tukea täysipäiväistä opiskelua.

Tieteentekijöiden jäsenet voivat osallistua opiskelijoita tukeviin mielenilmauksiin omalla ajalla. Osallistuminen työajalla ei ole mahdollista tai tapahtuu työntekijän henkilökohtaisella vastuulla (työntekijää suojaavaa järjestöpäätöstä ei ole tehty).

Lisätietoja:

Tero Karjalainen, puheenjohtaja

Johanna Moisio, toiminnanjohtaja, p. 0207 589 612

Molempien sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)tieteentekijat.fi.