Tieteentekijöiden liiton jäsenetujen lisäksi Oulun paikallisyhdistyksemme tarjoaa seuraavia etuja yhdistykseen liittyville:

►Yhdistys omistaa mökin Iso-Syötteellä, joka on OUTI:n jäsenten vapaa-ajan käytössä edullisesti ympäri vuoden. Lue lisää Syötemökki-välilehdeltä

►Yhdistyksen hallituksen jäsenet ja muut aktiivit edustavat yhdistyksen jäseniä ja muuta yliopiston henkilökuntaa useissa yliopiston toimielimissä. Yhdistys ja liitto tarjoavat hyvän tukiverkon vaikuttamistyölle, koska pystymme tekemään asioita yhdessä ja jakamaan tietoa ja vinkkejä eri yksiköiden, tiedekuntien ja yliopistojen näkökulmista.

►Yhdistys tarjoaa paikallisia tapahtumia, seminaareja ja koulutuksia, joiden tarkoitus on huolehtia jäsenistön edunvalvonnasta, työhyvinvoinnista ja verkoistoitumisesta.

►Yhdistyksellä on vuosittain jaossa matka-apurahoja konferensseihin, joiden tarkoituksena on tukea ja kannustaa verkostoitumaan kansainvälisesti omalla tieteenalallaan.

►Yhdistyksen luottamusmiehet tarjoavat yliopistolaisille luottamuksellista tukea työolosuhdeasioissa. Yhdistyksen hallituksen jäsenet auttavat myös edunvalvonnallisissa ja muissa asioissa.

Jäsenyyden hinta on

• palkkatyössä oleville 1 % bruttopalkasta (sisältää työttömyyskassan), 600 € jäsenmaksukatto
  • muille 8 €/kk (ei sisällä kassaa, paitsi ylläpitää kassan jäsenyyttä 6 kk apurahakautta edeltävälle palkkatyöjaksolle)
  • opiskelijoille 0 €/kk (ei sisällä kassaa)

Liity tästä!

Yhdistyksen historiasta voit lukea lisää alta löytyvästä Tieteentekijöiden puolesta – Oulun yliopiston akateemiset ry 1967-2017 -historiikista.

Yhdistyksen toiminnasta vastaa hallitus, jonka kokoonpano löytyy yhteystiedot-sivulta. Yhdistyksen jäseniä toimii myös erinäisissä luottamustoimissa Oulun yliopistossa ja kansallisissa tehtävissä. Jos jäsenenä toimit jossain tehtävässä ja haluat nimesi näkyviin listaukseen (yhteydenottoja, tiedusteluja yms. varten), ole yhteydessä yhdistykseen.

Tieteentekijöiden liiton hallitus: Pauli Väisänen (vara Ville Kellokumpu)
Tieteentekijöiden liiton nuorten tutkijoiden työryhmä: Pauli Väisänen, pj, Iira Rautiainen
Oulun yliopiston hallitus: Kimmo Kontio
Oulun yliopiston kollegio: Pirkko Viitala, Sirpa Aalto, Aku Venhola (vara)